Härligt hundliv

Alla inlägg under augusti 2015

Av Jessica - 31 augusti 2015 09:46

De senaste tre helgerna har varit galna. Först Rapportligans årliga bootcamp i Enköping där det förutom rapport blev både lydnad och uppletandeträning på Västerås bk. Samt en massa grym mat och dryck förstås, som vanligt minst lika viktigt som ett bra träningsupplägg.

Helgen efter hade vår träningsgrupp på klubben bjudit in Siv Svendsen och det blev en av de mest givande lydnadskurser jag någonsin gått. Det jag framförallt tar med mig är att jag ska bli bättre på att backa till grunden och tänka lite mer kring upplägget när vi kedjetränar. Helgen bjöd även på en hel del skratt och det blev en riktigt bra kickoff inför höstens träningar!   
Nu i helgen åkte jag och Emma ner till Malmö för att heja fram Team Dia. Resan var lång men vi var rätt bra på att slå ihjäl tiden i bilen. Emma körde riktigt bra och trots att kartläsaren tappade fokus när Zlatans hus plötsligt dök upp framför näsan hann vi i tid till fredagens upplet. Team Dia levererade verkligen när det gällde och numera kan Rapportligan skryta med att ha ett av Sveriges topp 10 ekipage i sin grupp. Så coolt. Förutom shopping hann vi även med riktigt bra hundträning. På lördagkvällen fick Linna och Quick till bådas förtjusning bita lite och funderar nu på om skyddsvärlden inte är redo för lite färgmatchande aussieekipage.   På söndagen blev det även ett jättebra lydnadspass mitt i SM smeten. Verkligen en toppenhelg! 
Jag hade velat skriva ett längre inlägg om alla grymma hundaktiviteter och berätta mer om all fantastisk träning vi fått. Men känner att varken orken eller tiden räcker till för det. De senaste veckorna har påminnt mig om att träningen bara är en del av helheten. En minst lika stor del är alla fantastiska människor runt omkring. Jag känner mig sjukt privilegierad och tacksam att ha så många underbara träningskompisar som ställer upp i med och motgång och som peppar och stöttar varandra. Bästa Rapportligan. Bästa lydnadsgruppen. Tack. Tack för allt. Ni är fantastiska!

Redo för Bootcamp!


Siv demonstrerar fjärren för Lova.



På Sivkurs blir det självklart mycket lek något som passade den svartvita alldeles utmärkt!



 

En bit historia mitt i SM området!


Bästa hejarklacken!


Dia i den galna uppletanderutan. Två föremål in visade sig vara ett grymt resultat då extremt många hundar inte hittade några alls under helgens tävlingar.


SM stranden fick mycket väl godkänt!


A- stationen. Man såg nästan 500 m av rapportsträckan! Ett litet minus till arrangörerna för att de inte färgmatchat parasollen....


När rapporthundarna var klara och spår hundarna skulle lyda gav delar av klacken upp...


Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards