Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Quick 8 månader

Av Jessica - 7 december 2012 17:22

I lördags blev Quick 8 månader och det firades med en tur till Enköping för date med Malin och Maja för lite sökträning. Hade personalfest på fredagen så planeringen för passet var minst sagt bristfällig, men tack och lov fixade bästa Maja tänkandet.    Vi "planterade" ut ett par figgar till Quick och så fick han göra några vindmarkeringar. Jag hade lite svårt att avgöra när han hade figgen i näsan och släppte vid fel tillfälle första gången. En av de egenskaper jag verkligen gillar hos honom är att han sånna gånger (när jag klantar mig) springer iväg och "letar" uppgift, han ger liksom inte upp och kommer och "frågar" mig vad han ska göra.  Han har heller inga problem att jobba ute på djupet vilket jag tycker är skönt då detta har varit min och Smillas akilleshäl i söket. Efter sökträningen frågade Maja om vi ville åka ut till fåren och det är klart vi ville! Jag har ju varit väldigt nyfiken på vallning och varit med dit en gång tidigare (innan vi bestämt oss för aussie) och sett tjejerna valla med sina duktiga hundar och det var riktigt häftigt att se! Tyvärr envisades Malins galna Vegas att lägga bollen i vattnet när jag figgade åt honom med resultatet att mina fingrar var stelfrusna så det blev inte något filmande.   Maja började med att ta in Quick till fåren och han var mycket coolare än vad jag trodde. Gjorde lite lekinviter men fattade snart att ulltottarna inte ville latja med honom. Jag kan ju absolut ingenting om vallning men tyckte det var skönt att han var så himla snäll mot fåren. Sen fick jag prova att gå in och först kändes det lite läskigt men sen började jag fatta lite av vad Maja ville att vi skulle göra. Superkul var det i allafall och det gav rejält med mersmak, jag vill bara lära mig mer!!!!!   Quick passade också med att röja runt med Vegas och Jamma (samt Majas terrrier som var någonstans mitt i röran)  så på kvällen var han helt slut. Själv hängde jag på hemnet hela kvällen och letade gårdar till salu. Vad maken och barnen tyckte är en annan historia själv hade jag bara får i huvudet....

 

 
 
Ulla & skäggisarna

Ulla & skäggisarna

8 december 2012 07:11

full fart som vanligt ser jag. Snart har ni väl gård me massa får oxå ;)

http://www.schnauzermania.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards