Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Om man kunde konservera tiden...

Av Jessica - 12 juni 2013 07:29

   De senaste veckorna har Quick gått in i en fantastiskt härlig period. Finaste Vegas ska ju bli pappa snart och min man (som är måttligt road av hundar) sa här om dagen att jag borde skaffa en veggievalp så att Quick bara kunde bli hans.  När jag undrade vad de skulle göra tillsammans blev svaret att de mest skulle "hänga runt". Han satte huvudet på spiken för just nu är Quick en kille som man mer än gärna "hänger" med  I går när vi var ute hade jag honom lös när vi passerar en tomt och en ilsken hund kommer utspringande och slänger sig mot staketet. Quick struntar fullkomligt i hunden som jagar oss längst med staketet och bryr sig inte heller om den rasande farbrorn som kommer ut för att hämta sin hund. Så härligt med en ung hanhund som är så himla stabil med andra hundar.


Just nu är han också  sjukt kul att träna med och massor av saker faller på plats. Vi har tränat på olika signaler för att höja/sänka aktivitetsnivån och sista veckan har det funkat kanon att använda dessa när vi tränat kjedjor. I helgen var vi hos Anne och körde lite "backup träning" på rutan. Dvs att han ska kunna hitta rutan om han skulle råka hamna utanför på tävling. Funkade så bra att jag undrar om han faktiskt inte har fattat det där med rutan på riktigt!  I går plockade vi fram vittringspinnarna för första gången på evigheter och först tänkte jag börja med lådorna men sen ändrade jag mig och struntade i dom. Han gjorde en superfin sortering och hittade rätt pinne! LYCKA!  Är rätt övertygad om att den här lugna stabila perioden inte kommer vara för evigt men just nu njuter vi och samlar kraft, och min man får helt enkelt nöja sig med att hänga med Quick på dagarna !


Senaste veckorna har även simningen lossnat ordentligt och man behöver inte vara livrädd varje gång han slänger sig i vattnet!



     

 
 
Ulla & skäggisarna

Ulla & skäggisarna

13 juni 2013 09:40

Härligt när det faller på plats Jessica, ni kommer gå långt ni två!!!
Ha en härlig sommar så ses vi i höst
KRAM

http://www.schnauzermania.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards