Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 1 april 2014

Två år med fel hund....

Av Jessica - 1 april 2014 16:50

I dag fyller Quicken 2 år. Hunden som var fel ras, fel kön och fel valp i kullen blev den absolut bästa kompis jag någonsin kunnat önska mig. Jag har inte vågat tro på det fullt ut, tänkt att problem som jag oroat mig för kan dyka upp senare. Men de dök aldrig upp....  Han har så många fina bitar men det jag uppskattar mest är nog att han är en väldigt orädd, stabil och trygg hund. I arbete är det lustigt nog den sidan som gjorde mig tveksam till honom som liten som är den jag uppskattar mest, hans självständighet. Detta trots att denna egenskap gett mig gråa hår vissa dagar ha,ha. I dag har vi firat med ett riktigt, riktigt klurigt spår med en ny leksak i slutet vilket var en väldigt uppskattad födelsedagspresent. Hipp hipp hurra för bästa svartvita!!!!!!


 




 
 
Ingen bild

Anna-Lena & djur

1 april 2014 18:42

Grattis Quick och grattis Jessica till en fin hund :-D. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards