Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Så stolt!

Av Jessica - 15 december 2014 11:16

I morse när jag vaknade kände jag mig full av glädje och stolthet. Jag är så imponerad över hundsverige som lyckats samla ihop galna 330 000 kr till förmån för Musikhjälpen. Vilket fantastiskt engagemang det finns hos folk! Sen kände jag mig otroligt stolt över min fantastiska hund. I år var jag väldigt tveksam till om vi skulle vara med och dansa då all träning utom genrepet förlagts i Gävle. På grund av olika omständigheter kunde vi inte heller åka dit och delta på någon av träningarna. Men Anna som är drivkraften bakom projektet var väldigt bestämd med att vi skulle fixa det ändå och plötsligt skulle vi dessutom vara med henne och tre andra tjejer och dansa i första "battlet". Så medans dom tränade ihop sig i Gävle har vi tränat framför deras videoinspelningar ha,ha.  Jag lyckades dessutom lura med mig vår träningskompis Malena vilket visade sig vara en riktig vinstlott då hon sydde grymma dräkter åt oss och hundarna.    Förra helgen genrepade vi på Stockholms hundsportscentrum och trots att jag var totalförvirrad var Quick helt fantastisk. 50 okända hundar på en väldigt liten yta men han bara kämpade för att hänga på mig och göra sitt bästa. Älskade hund, han har gjort mig så stolt i helgen!   I lördags dansade vi utanför musikhjälpens bur i Uppsala där det var helt galet med folk. Efteråt var han superduktig och ställde snällt upp att bli klappad och fotograferad av alla möjliga människor.


Film från Uppsala (går bara att se via dator)


På mässan igår var han grym. Att gå in i finalringen med nästan 50 andra hundar och ett golv där det kastats både det ena och andra är ingen lätt uppgift. Men istället för att bry sig taggar han till lite extra. Jag är så imponerad över hur otroligt miljösäker och okänslig för störningar är. Helt klart en av hans bästa egenskaper. Här är lite film från mässan. Den första är en egofilm, ha, ha. Förra året fastnade vi knappt så i år fick Helene i uppgift att filma oss med mobilen. Den andra filmen är bättre kvalite och bättre för att se helheten från mässan men går tyvärr bara att se via dator.


Egofilm



Helhetsfilm från mässan (går bara att se via dator)



Världens bästa kompis som ställer upp på allt  

 
  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards