Härligt hundliv

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Jessica - 12 oktober 2011 18:31

Försökte oss på en till lydnads 2:a i helgen, det fattas ju ett 1:a pris för LP II. Så idiotiskt av mig att satsa på LP när jag vet hur känslig platsliggning vi har! Förra tävlingen låg hon trots att det gick upp en annan hund men denna händelse verkar ha etsat sig fast hos henne för efter den incidenten har hon varit väldigt orolig under platsen. Den här tävlingen hade hon ställt sig upp när jag kom tillbaka. Besvikelsen var enorm, vi har ju lagt ner SÅ många timmar på detta moment och nu var vi tillbaka på ruta 1 igen... Som tur är har man kloka träningskompisar och på order av Ulla försökte jag ändå ladda om för att gå in på plan för att Smilla skulle få lämna tävlingen med en positiv minnesbild. Så när jag tyckte att hon hade en riktigt fin attityd i fria följet bröt jag och tokbelönade. Domaren tyckte nog vi var lite märkliga men det struntade jag i, det blev en bra avslutning på en katastrofttävling! Har funderat på om vi ska lägga ner lydnaden och satsa på agility och viltspår i stället, platsliggningen kommer alltid att vara ett problem för oss. Efter bara ett par dar blev vi dock träningssugna igen och satte i gång med 3:ans fjärr, sen om det blir tävling eller inte får framtiden utvisa. Jag har bestämt mig  för att ha hoppstå i fjärren eftersom både jag och Smilla tycker det är coolast och snyggast  Filmade lite och insåg att jag måste ha stenkoll på att baktassarna är blickstilla. Tycker ändå att det ser lovande ut inför framtiden!


  

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards