Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Oflyt...

Av Jessica - 19 maj 2012 19:42

... kan man lugnt säga att vi har just nu. Har lyckats bli bortlottad från alla lägretävlingar vi anmält till nu i vår och blev därför jätteglad när de ringde från Köping i onsdags kväll för att meddela att jag fått plats på deras tävling dagen efter. Precis efteråt ringer det igen, denna gång från Roslagens BK ( som ligger betydligt närmare) där de också fått en ledig plats. Men då jag redan tackat ja till Köping var det bara att gilla läget, huvudsaken var ju ändå att vi skulle få TÄVLA! Så halv 6 snubblade maken ut med Smilla medans jag packade det sista. Sedan bar det av mot Köping. Väl på plats plockar jag ut Smilla ur bilen och får då se att hennes kinder är jätteuppsvullna. Första tanken var ormbett och blev ju naturligtvis jätteorolig. Som tur var fanns det en djursjukvårdare bland de andra tävlandena som lugnade mig med att hon trodde det var en allergisk reaktion eftersom Smilla var så väldigt pigg. Hur som helst var det bara att packa ihop och åka hem igen. Väl hemma svullnade även ögonen upp så jag åkte in till Albano djursjukhus. Där möttes jag av en supergullig receptionist som tittade på Smilla och gav mig rådet att avvakta ett par timmar till. Eftersom det var röd dag var det ju sjukt dyrt med veterinärbesök och även hon trodde det var en allergisk reaktion som troligtvis skulle ge med sig till kvällen. Det visade sig också vara så och dagen efter var Smilla helt återställd. Så nu får vi längta ett tag till efter att få tävla....


I dag var jag och Eva iväg och spårade med hundarna. Det har ju varit väldigt blött i markerna (= lättspårat) så nu när värmen slagit till på allvar ville jag testa ett riktigt torrt spår. Smilla har också tyckt att berg varit lite klurigt så det ville vi också gärna ha. Eva la ett spår som verkligen uppfyllde våra önskemål, typ hela spåret gick över snustorra berg (visste inte ens att det gick att hitta så mkt berg i Sollentuna). Smilla spårade jättefint och fick ytterligare en bra störning då spåret passerade en lägerplats som bjöd på spännande matrestlukter. Hon löste även den svårigheten och alla apporterna plockades med tillbaka. Så nöjd med finaste tjejen! I morgon blir det mer spår då jag ska ut och träna på elitspåret som jag ska lägga på klubbens tävlingar nästa helg. Sen ska vi bara lata oss i det härliga vårvädret!



 
 
Ingen bild

Eva

19 maj 2012 21:09

Roligt att du tyckte att spåret blev så bra! Det var härligt att gå där bakom och njuta av ert samarbete. Nillen tackar för sitt spår. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards