Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Quick 9 veckor

Av Jessica - 6 juni 2012 17:37

Nu har det gått en vecka sedan fina Quick flyttade hem till oss. För varje dag förundras jag mer och mer över denna lilla krabat. Vi har gjort några små utflykter där han har fått träna på att "bara vara" och i måndags fick han hänga med på Birks BMX träning. Han la sig och spana lite på cyklarna som for fram i banan innan han satte sig och myste med mig och Vilde. Det var flera som kom fram och kommenterade vilken lugn och fin valp han verkade vara. De skulle bara veta att han snart kommer att äta barn till frukost och vara allmänt otrevlig, stressad och aggressiv. I alla fall om man får tro alla "aussieexperter" där ute. Själv har jag bestämt mig för att stoppa i öronpropparna och fokusera på den lilla individ som han faktiskt är. Min plan är att helt enkelt inte släppa igenom oönskade beteenden som poppar upp. Kanske inte helt enkelt men säkert inte omöjligt heller. Framtiden får utvisa om vi lyckas. Annars har jag pysslat med lite småsaker som att lära honom leka med mig på olika sätt och på lite olika platser, något jag tror vi kan ha nytta av i framtiden. I dag provade vi också ett litet godissök i skogen vilket gick galant så nu vet jag att grabben har en näsa.   Det roligaste är att han och Smilla verkligen funnit varandra. Bättre storasyster får man leta efter, snäll, busig och bestämd när det behövs. Finaste Smillisen 


 


 

 
 
Ingen bild

Leena

6 juni 2012 18:35

Lyssna inte på dessa "aussie experter" dom har helt fel!!!!
Varför skulle dom vara så annorlunda andra valpar?? Skit snack.
Lycka till med er kanon kille :)
Leena

 
Ingen bild

Anna-Lena & ligan

6 juni 2012 23:31

Äsch, lyssna inte på vad alla experter säger!! Det är individen man får titta på!!!! Och han verkar ju vara en liten guldklimp ;-)) Stort lycka till med allt!! KRAM från oss alla!!

 
Ulla & skäggisarna

Ulla & skäggisarna

7 juni 2012 06:58

Det kommer att bli sååååå bra sååååå. Ser verkligen fram emot att träffa lillgrabben.
Sen när ska man lyssna på "experter"??!!!
Kram

http://www.schnauzermania.se

 
camilla

camilla

9 juni 2012 08:47

Åhh han är ljuvlig! Längtar tills jag får kidnappa honom ;)
Alla är visst experter när man ska skaffa valp....."Jahaaaa...du ska ha en sån som springer å biter i cykledäcken" bla bla bla.....vilken tur att jag inte lyssnade på alla "experterna".
Skulla aldrig byta bort min Aussie och jag skulle skaffa en till i morgon dag om jag kunde =)......
Det kommer att bli toppen det där ska du se ....å så roligt att Smilla tagit lille Quicken till sitt hjärta med <3
Vi ses!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards