Härligt hundliv

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Jessica - 6 februari 2014 16:24

Den här veckan har varit helkass. Jag hade anmält Quick till en lydnadsklass 2 nästa vecka och allt har kännt så bra. Vi har kört igenom klassen tävlingsmässigt och förutom att momenten är jättefina är helheten och känslan så GRYM, Jag har nog aldrig varit så tävlingssugen förr. Så börjar platsen strula igen. Han ligger kvar men piper. Så nu blir det ingen tävling vilket känns jättetrist när allt annat är så bra. I dag kom också Quicks röntgenresultat in på SKK hunddata. Jag har ju haft jättestrul då kliniken först tog så dåliga bilder att SKK skickade tillbaka dom och sedan vägrade betala tillbaka pengarna. Tillslut gick jag med på att i stället röntga om honom där gratis men när vi gjorde det kännes det inte alls bra. Dom fick slita och dra i honom och hade exremt svårt att få honom rak. Resultatet blev C-höfter.  Jag har varit riktigt, riktigt ledsen hela dagen. Jag VET att de flesta hundar inte märker av det men man vill ju att ens bästa vän ska ha de bästa förutsättningarna i världen. Visst finns tankarna där att kliniken kanske klantat till sig igen men samtidigt är ju sannolikheten ganska liten att SKK skulle släppt igenom bilderna om de varit dåliga. I morgon ska jag i allafall hämta bilderna på kliniken och i nästa vecka får jag förhoppningsvis svar på vad man grundat bedömningen på . Som jag förstått kan c-höfter bero på olika saker och finns det en liten möjlighet att han kan ha legat snett kommer jag nog göra en omröntgen så småningom för att vara helt säker. Nu ska vi dra täcket över oss vara ledsna en liten stund till. Sen lämnar vi den här skitveckan bakom oss och ägnar helgen åt en massa rolig hundträning!         

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards