Härligt hundliv

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Jessica - 23 februari 2014 19:38

I vår kommer vi kursa för fullt. Det var inte alls planerat så men passar ganska bra när vi inte bokat in så mycket tävlingar. Smilla ska få gå en agilitykurs vilket var ett av våra mål i år. Vi saknar lite av de förkunskaper som krävs men efter lite efterforskning har jag i alla fall kommit fram till att jakko inte är en papegojart utan en slags handling, ha ha. Vi kommer nog att fixa det fint med lite träning.    Jag älskar clinics och i mars blir det hela tre sådanna, två för Siv Svedensen och en för Towa Lindh. Det är så spännande att få olika perspektiv på hundträning och väldigt nyttigt att ha i bakhuvudet när man klurar kring sina egna hundar. Den galnaste och mest oplanerade kursen startar dock nästa vecka och jag beslutade mig först i dag för att anmäla. Det är en sökkurs för Anita Leander som sträcker sig över ett helt år. Jag hade egentligen inte alls tänkt köra sök men då klubben erbjöd denna kurs till ett extremt förmånligt pris kunde jag bara inte motstå. Jag har ju bara kört räddningssök och har ingen koll alls på tävlingssöket. Denna kurs börjar från grunden och tanken är att man är mer eller mindre tävlingsklar till slutet av året. Jag har ju alltid sagt att Quick är en mer naturlig sökhund än spårhund så nu får vi se om jag haft rätt, vi har ju bara provat ett par gånger förut. Det ska i allafall bli SÅ himla kul och jag är helt övertygad om att min kille kommer älska det!!! I dag visade dock Quick att han numera är en alldelles förträfflig spårhund även om det tagit lite tid. Ett kilometerlångt spår med skogspinnar och störning av två lekande hundar på ängen som spåret gick över var ingen match för den bästaste.   


 

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards