Härligt hundliv

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Jessica - 13 september 2011 20:31

Åkte till SoSu BK där Ulla nosat reda på en träningstävling (bra med träningskompisar som har koll!) Jag körde med bruksgruppen och Ulla med lydnadsgruppen så tyvärr kunde vi inte se varandra. Jag valde att inte gömma mig på platsliggningen eftersom jag ville ha koll på att hon inte låg och pep. Idag låg hon dock lungt och fint i 5 minuter. Förutom ff valde jag inkallning, kryp och apportering. Planen var att belöna redan i ff eftersom det känns som om hon kommit på att det på tävling alltid dröjer länge tills belöningen kommer. Hon gjorde ett riktigt fint ff, det bästa på länge faktiskt! Sedan var det inkallningen som jag valt för att jag ville ha med ett moment som hon är riktigt säker på. Ville också testa att köra krypet direkt efter inkallningen för att se om hon kunde komma ner i rätt aktivitetsnivå. Det gick riktigt bra, krypet vart klart godkänt även om det behöver finslipas lite. Vi avslutade med apporteringen som också gick ok trots okänd apport. Vi måste få till lite snyggare ingångar! Skönt att lydnaden är kul igen!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards