Härligt hundliv

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Jessica - 15 september 2011 18:11

Lämnade grabbarna i skolan och åkte sedan direkt till Väsby BK där jag mötte upp Ulla och skäggisarna. Började med en platsliggning som gick strålande. Jag gömde mig och Smilla låg lugnt och fint mellan sina killar i 5 minuter. Har bestämt mig för att tona ner externbelöningen. Fördelen med den har varit att hon legat och koncentrerat sig på sin uppgift men jag tror att förväntan har blivit lite FÖR hög, svår balansgång det där...  Efter platsliggningen fick vi bli inkallade på plan och därefter kommenderade i fria följet och läggande under gång vilket gick som en dans. Alvin fick vara publik och satt på en filt i solen hur nöjd som helst. När det sedan var Ulla och Axels tur gjorde de sin kanske bästa kjedja någonsin - så snyggt! Tänk hur roligt och inspirerande det kan vara att se sina träningskompisars framsteg! Det bästa med passet för vår del var att Smilla ÄNTLIGEN hittat den tekniken som jag vill ha i inkallande med ställande, dvs låsta framben HURRA!!! Efter lydnadsträningen körde vi en microbana på agilityplan och även det gick strålande, så bra att jag i mitt glädjerus bestämde mig för att haka på ridhusträningen i vinter!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards