Härligt hundliv

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Jessica - 30 september 2011 10:55

Senaste veckan har lydnadsträningen varit lite så där, varken jag eller Smilla har varit på topp. Men i dag blev det ett toppenpass! Eftersom hon varit lite ofokuserad den senaste tiden bestämde jag mig för att bara göra två korta kedjor och sedan tokbelöna dessa. Den första  kedjan var inkallning på plan - frittfölj. Det gick strålande och efter det fick hon sitta i bilen en bra stund och ladda medans jag hjälpte Ulla med skäggisarna. Nästa kedja var inkallning på plan- frittfölj - rutan. Redan nu var attityden mycket bättre än på länge och även denna kedja gick toppenbra! Annars är det platsliggningen som vi funderar mest kring just nu, hon har ju börjat pipa en hel del.  Det är dock inte alltid hon låter vilket gör det väldigt svår att veta hur vi ska träna. Jag har lagt många platsliggningar de senaste veckorna och bara gått tillbaka när jag ansett att hon varit i rätt aktivitetsnivå. I dag fick Ulla agera tävlingsledare och "dua" henne när hon lät vilket faktiskt gav resultat, får se om det håller i sig... Annars älskar vi just nu SPÅR i alla dess former!!! Har lagt massor med hårda spår vilket har visat sig i skogsspåret där hon jobbar bättre än på länge. Tyvärr är fortfarande markeringarna kassa men nu har jag äntligen en plan, mer info kommer.... På väg hem från dagens lydnadspass kunnde vi inte motstå att lägga ett spår på en parkering vi passerade. Precis när jag lagt spåret kommer ett par med en hund och går rakt över spåret.  Min duktiga bästa Smilla brydde sig dock inte alls om störningen utan gick kanonfint hela spåret- så grymt!     Dagens spårmark



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards