Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Veckans läxa

Av Jessica - 6 december 2011 08:35

Den här veckan kommer det bli massor med hundträning och jag har gett mig själv i läxa att verkligen planera varje pass noggrannt och framförallt hålla mig till planeringen. Eftersom Smilla fortfarande ska ta det lugnt så får vi anpassa träningen efter det. I dag ska jag träffa Helene och hennes spanieltjejer på Vällingby BK. Jag har ju börjat träna platsliggningen med hakan i backen och har brytit ner momentet i olika delar så det tänkte jag passa på att träna när jag har möjlighet att få hjälp med kommendering. Del 1 är ingång och nedläggande och del 2 när jag lämnar henne med hakan i backen (momentet när jag har ryggen vänd mot henne behöver tränas eftersom hon är lite "ögontjänare" och kan passa på att lyfta hakan när jag inte ser). Jag tänkte också träna stadgan i platsliggningen men då stå väldigt nära eftersom vi inte är redo för detta på långt håll. I dag ska Smilla också få prova vittringen med en främmande person som lägger ut apporterna, får se hur det går.


 I morgon är det medlemsmöte på Väsby och bästa Ulla har fått dit Maria Hagström som ska föreläsa om hur man blir en bättre hundtränare. Jag har varit på föreläsning för henne tidigare och gillar verkligen hennes tänk. Maria ska även ha tre olika clinics i vår som jag är sugen på att gå, måste bara bestämma mig fort vilken jag ska välja eftersom de brukar bli fulla fort. Den här vintern har vi tänkt satsa ordentligt på lydnaden och därför blev jag superglad när vi fått möjlighet att träna i ridhus varje måndag med start nästa vecka. Kanske finns det hopp att vi kan starta lkl 3 nästa år.....

 
 
Smulan

Smulan

6 december 2011 09:14

Tassade in här och tyckte det var en intressant och fin blogg du har:)
Ha det gott!
/Smulan

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica och Smilla

6 december 2011 11:37

Tack vad kul, ska försöka bli lite bättre på att uppdatera framöver!

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

7 december 2011 07:58

Tack för gratulationen!Kul att du har hittat till min blogg :). Hoppas att Smilla snart har kryat på sig så ni kan träna vidare!

http://www.springertok.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards