Härligt hundliv

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Träningsplanering

Av Jessica - 29 december 2011 14:35

Nu när målen är spikade är nästa steg att planera träningen för nästa år. Inser att vi kommer att behöva lite hjälp och har därför bokat in träningstider för Anne Dahlin en gång i månaden under våren. Första träffen blir nästa lördag och jag har börjat fundera på vilka moment som vi behöver mest hjälp med, krypet och fjärren ligger bra till för tillfället...  Sedan har vi anmält oss till två lydnadsdagar i mars och april som Anne har tillsammans med Lotta Linusson. Efter det har vi nog sprängt årets kursbudget, men det sägs ju att det kostar att ligga på topp...  Måste troligtvis sälja mitt startbevis till jubileumsmaran eftersom de konstaterats att diskarna i min nacke är helt utslitna. Så där blir det ju lite pengar tillbaka och jag måste erkänna att jag är mer peppad för lydnadsträning än maratonlöpning just nu...


Eftersom jag börjat jobba igen tror jag bara att vi kommer ha möjlighet att åka till klubben ett par gånger i veckan. Ska försöka tajma in när det är mycket folk där då det är den störningen vi behöver. Som tur är har jag hittat en fantastisk grusplan jättenära där vi bor där det fungerar perfekt att träna. Ska också försöka få till ett par spår i veckan vilket inte borde vara så svårt då vi bor så nära skogen.

Vad gäller agilityn så är planen att försöka komma iväg i alla fall nån gång i veckan under våren (slalom har vi på tomten så det kan vi träna oftare). Vi var på Stockholmsavdelningen  i tisdags och tränade med bästa coachen Jennie och hennes killar. Med på träningen var också andra Jenny med hennes fina springertik Amber. Inser att två viktiga komponenter i agilityn är koordination och tajming, två saker som jag är riktigt dålig på. Blev i allafall jätteinspirerad av de andra duktiga tjejerna och Smilla skötte sig fint trots en virrig matte. Vi tog också en härlig promenad med hela gänget. Jennie tog lite bilder och på en av dom lyckades vi faktiskt få alla vovarna att sitta stilla!

 

 
 
Ingen bild

Susanne

1 januari 2012 19:49

Hej Jessica,

har nyss upptäckt din blogg, kul läsning! Kommer du ihåg mig från räddningskursen, med Hovawart Bilbo? Vi försvann ju efter delprov 1. Har tränat spår, sök och lydnad istället, sök bara på skoj (har ingen bra grupp), spår är vi uppflyttade till lägre, och i lydnaden är vi 4 poäng från ett 1:a pris i lkl 3.
Har också en till hoffe, ettåringen Edda som är dotter till en av Sveriges två certade räddningshoffar. Men ingen mer räddning för oss, hon ska bli IPO-hund. Får se vad vi hinner med under 2012. Gott Nytt År till dig, kanske ses vi någon gång på en tävling?

 
Jessica och Smilla

Jessica och Smilla

4 januari 2012 15:53

Hej

Vad roligt att höra i från dig! Var och tittade på Malin och Vegas när de tävlade luciacupen och hon berättade att du vunnit 3:an på lördagen. Kul att det går så bra för er! Vi missade ju delprov 2 i räddningen vilket var riktigt surt med tanke på hur mycket tid man hade lagt ner.Konstigt nog är jag väldigt sugen på räddning med nästa hund, har nog förträngt alla jobbiga bitar...

http://harligthundliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 23 oktober 2016 08:05

I helgen gick Svenska Räddningshundsförenings årliga lagtävling av stapeln. Vårt lag "Räddare kan ingen vara" fick ett avhopp tidigare i höst och plockade då in Taylors husse Uffe. Taylor kunde själv inte delta men Uffe hängde med som teamledare, någ...

Av Jessica - 3 oktober 2016 15:33

Det är först nu när vi hoppat av räddningsutbildningen som jag inser vilka oceaner av tid vi lagt ner. Skulle tippa att vi tränat räddning i snitt ca 10 timmar per vecka senaste året. Lägger man sedan till spår upplet, lydnadsträning, vanliga hundäga...

Av Jessica - 25 september 2016 17:29

I fredags åkte vi ner till Linköping för en lägerhelg med räddningsutbildningen. Vi var nog alla lika överaskade över hur fint boendet var, ett trevligt vandrahem precis vid Göta kanal. Helt klart ett ställe vi kommer att besöka fler gånger!    ...

Av Jessica - 7 september 2016 10:01

Var länge sedan det blev något bloggat nu. I slutet av sommaren kände vi oss äntligen säkra på platsen och startade klass 2 i Skutskär. En knäpptyst och trygg hund i platsen var dagens seger. Som startnummer 1 var det var det nästan omöjligt att ladd...

Av Jessica - 17 juli 2016 19:45

I onsdags åkte jag och Quick ner till Skövde för att vara med på räddningsläger. Då boendet bestod av två omklädningsrum som alla skulle dela på tog jag med tältet som verkade som ett klart mer lockande alternativ. Men då jag för en gång skull anländ...

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards