Härligt hundliv

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Jessica - 1 april 2012 18:49

I dag har jag och Smilla varit på lydnadsdag hos Lotta Linusson. Anne och Lotta samarbetar ju en hel del och har likadant grundtänk kring hundträning, ett tänk som passar mig och Smilla väldigt bra. Trots att grundtänket är lika har de olika tankar och ideer kring hur man kan arbeta med de olika momenten. Detta gör att det är väldigt givande att träna för båda eftersom man då kan plocka ut de bitar som man tror kan fungera för ens egen hund. Eftersom vi förhoppningsvis ska tävla brukset snart fick Lotta titta på krypet och framförgåendet. Smilla har börjat förstå att hon ska hålla positionen i krypet så nu måste jag framförallt lägga fokus på att lära henne hitta rätt aktivitetsnivå. Framförgåendet tyckte Lotta såg bra ut (själv upplever jag att hon drar snett men det syns tydligen inte så då bråkar jag inte med det). På eftermiddagen körde vi fritt följ och sändande med ställande och läggande, Smilla var på sitt allra bästa träningshumör och gick kanon ! Så stolt över bästa fantastiska tjejen! Vem behöver droger när man kan bli hög på att träna hund?  Annars var det väldigt givande och lärorikt att se de andra ekipagen och höra vad Lotta hade för råd att ge dem. Har också fått lite tips på hur vi ska tänka inför dirigeringsapporteringen som jag tänkt att vi ska börja träna så smått. Nu håller vi tummarna för att komma med på någon lägretävling snart!

Presentation


LP1 LP2 SEVCH RLDN RLDF Tikk-A-Ring's Ten Dreams "Smilla" och Sunsilk's Quick Maniac

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor vi gillar


Ovido - Quiz & Flashcards